Koppelverkoop

door buikberg

Kijk, wij kweken zelf onze groentjes, onze beestjes, en die lopen blij en gelukkig rond op ons land. En we strooien niet met vette en spuiten niet met groot vergif. We vinden de natuur en het landschap mooi. Maar hoe kom je erbij om dan automatisch ook te veronderstellen dat ik bij volle maan koehoornpreparaten in de grond steek ? Of om te denken dat ik een meerwaarde zie in producten die wel op deze manier gecertifieerd zijn ? Waarom zou ik dubieuze substanties uit over-datum potjes van duitse merken eten ?

Wel, we verbouwen ons huis. En we doen dat ineens goed, met isolatie en zo weetje wel. En met natuurlijke materialen, en oude technieken, omdat we dat mooi, leuk en gezellig vinden. Maar waarom zou ik daarom ook geloven in het bestaan vanonderaardse wateraders, en mysterieuze aardstralen ? Waarom zou ik kamers met ronde hoeken willen ? Waarom zou ik meezingen tegen man-made global warming ? 😉 Waarom zou ik met blauwe panelen mijn dak ontsieren ? Waarom zou ik uw oude rommel aannemen ? Waarom veronderstel je dat toch ?

We houden van mensen. Van onze kindjes en van Makers van Dingen. Van mensen met een verhaal. We proberen graag en leren graag bij. Beetje bij beetje weer boereverstand leren gebruiken. Waarom zou onze dochter daarom naar een ‘vrije’ school gaan ? Hoe durf je dat te denken ? Waarom zou ik voor uw partij stemmen ? Waarom zou ik dit of dat mooi moeten vinden ?

Onze pruts is thuis geboren, gezond en wel zelfs. In de living naast de kachel.Wij vonden dat fijn, en zij zelf heeft er ook nog nooit over geklaagd. Gelukkig zijn wij slechts zelden ziek. En liefst genezen we dan, toch wel. Liefst vanzelf, na eens goed uit te zieken, en anders gaan we naar de dokter. Grote pillen slikken om supersnel weer voor onze baas te kunnen gaan werken vinden we maar raar. Maar heb ik ooit gevraagd naar geschud water of tenen kraken ? Naar moeilijke woordjes, vergeten trauma’s of suikerbollekes ?

Waarom begrijp je mij niet ?

